Liga Quatronum

ZIMOWA LIGA W QUATRONUM
w Zamku Gniew & Zamku Czocha
LETNIA LIGA W QUATRONUM
w Zamku Gniew & Zamku Kliczków
 
 

Dorosłeś już, aby wstąpić w szeregi Ligi Czarodziejów w Quatronum. Twoje magiczne umiejętności zdobyte w Szkole Czarodziejów pozwalają na sięganie po kolejne stopnie awansu i przede wszystkim na otrzymywanie coraz trudniejszych zadań…

Liga stanowi elitę czarodziejów. To alchemicy, iluzjoniści i potężni czarodzieje. Podobnie, jak bohaterowie Hogwartu, są zapamiętywani na kartach historii szkoły, tak i w Krainie Quatronum możesz wymyślać całkiem nowe zaklęcia, tworzyć skomplikowane receptury, czy opisywać nowo odkryte eliksiry…

Być może jesteś gotowy wstąpić w szeregi Ligi Tropicieli w Quatronum. Twoje umiejętności zdobyte w Szkole Tropicieli pozwalają na sięganie po kolejne stopnie awansu i przede wszystkim na otrzymywanie coraz trudniejszych misji…

Liga Tropicieli stanowi elitę wśród zbrojnych obrońców Quatronum. To rycerze, królewscy kurierzy, posłańcy i zwiadowcy. Podobnie jak bohaterowie Śródziemia, Araluenu czy Panem są odpowiednio doceniani, tak i w Krainie Quatronum możesz zdobywać tytuły, ziemię, księstwa, tworzyć własne armie, zawierać sojusze, rozbijać spiski i intrygi…

Średniowieczne zamki, stroje, fabuła, dobre i złe postaci, magiczne stworzenia! Tylko tutaj dowiesz się nie tylko, jak było naprawdę… Ale poczujesz dreszcz emocji, przeżyjesz niezapomnianą przygodę, a przede wszystkim zapiszesz swoje zasługi na kartach historii Quatronum!

WAŻNE INFORMACJE

Struktura Szkoły

Liga Czarodziejów jest przeznaczona dla…

spragnionych większych wrażeń oraz lubiących uczyć się ciekawych niecodziennych umiejętności, związanych z organizacją, zarządzaniem i przywództwem, czy opieką i pomocą, od 12/13 roku życia uruchomiliśmy Ligę Czarodziejów w czterech specjalizacjach: organizacyjnej, artystycznej i metodycznej oraz specjalizacji „pomoc i opieka” z podstawami pierwszej pomocy. Do Ligi Czarodziejów może przystąpić osoba ze stopniem wtajemniczenia Prefect Wizard.

Ci, którzy ukończyli przynajmniej trzy specjalizacje Ligi Czarodziejów, mogą wstąpić do Elitarnej Ligi Czarodziejów, której program przygotowuje do pełnienia funkcji wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej. Finałem tego programu jest zaproszenie na kurs wychowawców wypoczynku, kończący się egzaminem i otrzymaniem uprawnień do pełnienia funkcji wychowawcy na dowolnej kolonii czy obozie, organizowanym przez polskie biura turystyczne.

Najlepsi absolwenci Elitarnej Ligi Czarodziejów otrzymają zaproszenie do pracy w Szkołach na funkcji Profesora.

Organizacja Szkoły

Nad sprawną organizacją Szkoły Czarodziejów czuwa Ambasador (w języku przepisów prawa – kierownik wypoczynku), który współpracuje z Profesorami Szkoły (wychowawcami).

Uczestnicy podzieleni są na cztery Domy, nad każdym czuwa jeden Profesor.

Domy w Szkole Czarodziejów to: Aretes, którego symbolem jest jednorożec, Gravitas, z orłem w herbie, Lupus, którego symbolem jest wilk oraz Virtus z lwem na żółtym tle.

Każdy Dom tworzą uczestnicy w różnym wieku i z różnorodnymi predyspozycjami.

Zajęcia odbywają się najczęściej w grupach wiekowych, co ułatwia nawiązywanie kontaktów rówieśniczych i zawiązywanie przyjaźni oraz czasem w Domach, jeśli są to przygotowania do konkurencji czy turniejów punktowych.
Zajęcia odbywają się najczęściej w grupach wiekowych, co ułatwia nawiązywanie kontaktów rówieśniczych i zawiązywanie przyjaźni oraz czasem w Domach, jeśli są to przygotowania do konkurencji czy turniejów punktowych. Przez cały okres trwania wypoczynku uczestnicy grają w grę typu RPG (role-playing game) inspirowaną elementami serii przygód „Harry’ego Pottera” czy „Opowieści z Narnii” oraz zdobywają punkty w trwającym przez cały czas turnieju „O puchar Domów”.

Program - przedmioty, imprezy, turnieje...

Inauguracja semestru Ligii Czarodziejów przy uroczystej kolacji, w czasie której uczestnicy otrzymują szaty. Po kolacji następuje przydział do Domów Szkoły Czarodziejów, tzw. „Tiara Przydziału” oraz przedstawienie Profesorów. Od tego momentu uczestnicy stają się uczniami Szkoły Czarodziejów – przyszłymi czarodziejami.

Zajęcia i imprezy* realizowane w Szkole Czarodziejów** skupione są wokół następujących Wydziałów:

Wydział Nauk Stosowanych:

przedmioty: zielarstwo i ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka), kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości za pomocą szyfrów), pierwsza pomoc (nauka podstawowych umiejętności z zakresu pierwszej pomocy), warsztaty kreatywności (kształtowanie umiejętności wolnego, nieograniczonego myślenia), eksperymenty i doświadczenia (wybrane elementy z dziedziny fizyki i chemii),

imprezy: Konkurs Kreatywności „Magia Umysłu”.

Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:

przedmioty: wróżbiarstwo, czyli sztuka przepowiadania przyszłości i odkrywania tajemnic przeszłości (symulacja wróżenia różnymi technikami), studnia zaklęć (nauka zaklęć stosowanych w książkach o przygodach Harry’ego Pottera – po zajęciach istnieje możliwość dołączenia do Klubu Pojedynków), historia magii i Magów (wybrane elementy z historii magii zaczerpnięte z różnych kręgów cywilizacyjnych), Potęga Run (nauka kreślenia Run i ich znaczenie), różdżkoznawstwo (wiedza dot. rodzajów różdżek, ich znaczenia oraz budowy), alchemia i eliksiry (m.in.: bezpieczne zabawy z suchym lodem czy ciekłym azotem), galeria talizmanów (wybrane elementy z wiedzy o talizmanach, amuletach – rodzaje, historia, znaczenie),

imprezy: Turniej Trójmagiczny (trzy zadania dla wybranych uczestników z każdego Domu), Quiz Wiedzy o Świecie Harry’ego Pottera, zabawa fabularyzowana: „Komnata Tajemnic została otwarta”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) – zwiedzanie połączone z legendami zamku.

Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:

przedmioty: quidditch SC (gra czarodziejów, której zasady oparte są o grę znaną z przygód Harry’ego Pottera – zgodnie ze światowymi standardami), rytm i ekspresja (nauka tańców różnych stylów tanecznych), szachy (nauka gry oraz podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z Catanu”), „Wyznawcy Sanguinów” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu), fabryka głosu (nauka podstaw emisji głosu, technik recytacji oraz wybranych piosenek).

imprezy: Turniej Quidditcha, DanceFeast (wielki turniej umiejętności tanecznych), „Wyznawcy Sanguinów” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela Quatronum.

Wydział Dyplomacji i Rozwoju:***

przedmioty: Arkana dyplomacji (sztuka negocjacji, mediacji), Retoryka – dworskie sztuczki dyplomacji (dyskusja, obrona przed intrygami, zawieranie sojuszy), Gambit szarych eminencji (sztuka odkrywania i zrywania sieci spiskowych na przykładzie znanych postaci historycznych i ze świata fantasy), Teraz ja! (sztuka przewodzenia grupie – każdy zyska na Twojej obecności), Strategie sukcesu (umiejętność planowania i realizacji celów strategicznych), Kokosza z grosza, czyli kupieckie triki dozwolone(umiejętności handlowe, prognozowanie zysków i strat).

imprezy: „Wielka Gra o Tron” – rozgrywka gry planszowej „Gra o tron” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach, Finałowa rozgrywka gry planszowej „Osadnicy z Catanu” z rozszerzeniem „Miasta i rycerze” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach.

 

* – Drodzy Rodzice! Zajęcia i imprezy na naszych zimowiskach realizowane są z wielkim rozmachem i wykorzystaniem nowatorskich i aktywizujących metod. Podkreślić należy, iż nasi wychowawcy są zaznajamiani z podstawą programową poszczególnych poziomów edukacji, dzięki czemu przygotowują zajęcia tak, aby na każdych kształtowane były kluczowe kompetencje, np. czytanie ze zrozumieniem, myślenie matematyczne i naukowe, umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i analizowania informacji czy umiejętność pracy zespołowej. W czasie zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie (Internet, rzutnik multimedialny, syntezator mowy itp.), a każdy uczestnik ma do dyspozycji kredki, mazaki, nożyczki, kleje, kartki, bibułę i wszelkie inne niezbędne przedmioty. Poprzez starannie dobraną tematykę, ciekawą i rzeczywiście odpowiednią dla fascynatów świata fantasy, trudne i skomplikowane procesy nauczania i uczenia się, przebiegając w miłej atmosferze, w zdecydowanej większości kończą się sukcesem dydaktycznym.

** – zajęcia i imprezy realizowane są z uwzględnieniem wieku i zainteresowań uczestników, terminu wypoczynku (zimowisko, kolonia letnia) oraz kadry wypoczynku. Niemniej na każdym turnusie realizowana jest zdecydowana większość zajęć – szczegóły w ofercie handlowej danego programu.

*** – zajęcia i imprezy realizowane wyłącznie podczas programu „Skarbnicy Quatronum”

Ekwipunek Czarodzieja, czyli co otrzymujecie w Szkole

Uczestnik otrzymuje w pakiecie: koszulkę z kolorowym nadrukiem oraz różdżkę drewnianą i świadectwo ukończenia specjalnego programu. Dodatkowo herb Domu Ligi Czarodziejów – na stałe oraz specjalną, szytą na miarę szatę dla członków Ligi Czarodziejów gratis otrzymują uczestnicy, którzy pierwszy raz biorą udział w programie Ligi. Jeżeli któryś z członków Ligi Czarodziejów chciałby otrzymać nową szatę i/lub herb, prosimy o kontakt z biurem (cena programu nie zawiera szaty i herbu).

Zadanie dla Ciebie

Przed wyjazdem do Szkoły Czarodziejów:

Odśwież swoją wiedzę na temat świata Harry’ego Pottera!
Spakuj dobrze swoją walizkę (zgodnie z zaleceniami zawartymi w Strefie Rodzica)
Pamiętaj, aby zabrać galowy strój oraz zeszyt.

Liga Tropicieli

Liga Czarodziejów

A teraz wybierz zamek, w którym chcesz przeżyć magiczny czas!

GNIEW

CZOCHA

KLICZKÓW

STREFA RODZICA

POMAGAMY DZIECIOM

NASZE ZAMKI

QUATRONUM W MEDIACH