Szkoła Czarodziejów Lato

SZKOŁA CZARODZIEJÓW QUEVERTON
w polskich zamkach!
ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ!
i przeżyj niesamowitą przygodę w Quevertonie!
 
 

Szkoła Czarodziejów QUEVERTON

Szkoła Czarodziejów Queverton to idealne miejsce dla tych, którzy marzą o wakacjach i feriach zimowych pełnych magii i niesamowitych przygód. Atmosferę i niezapomniany klimat kolonii tematycznych i obozów fantasy dla fanów Harry’ego Pottera i innych czarodziejów budują tajemnicze zamczyska, potężne artefakty, niezwykli bohaterowie, intrygi i niezliczone tajne misje…

Szkoła Czarodziejów to magiczna część Quevertonu, która skupia w sobie miłośników ekscytujących pojedynków na zaklęcia, talizmanów, eliksirów, alchemii itd. i dzięki nim obroni Krainę przed wrogim Rodem Sanguinów, wykonując misje, questy, zadania w czasie zimowisk i obozów/kolonii letnich oraz gier miejskich i innych spotkań w ciągu roku.
Średniowieczne zamki, stroje, fabuła, dobre postaci i złe, zbuntowane stwory! Tylko tutaj dowiesz się nie tylko, jak było naprawdę… Ale poczujesz dreszcz emocji i przeżyjesz niezapomnianą przygodę!

Uczniowie, czyli kto może wziąć udział w programie

Masz co najmniej 8/9 lat, umiesz jeść i umyć się sam? Zakładam, że jesteś fanem literatury fantasy, przede wszystkim serii o przygodach „Harry’ego Pottera” czy „Opowieści z Narnii” i chcesz przeżyć podobne przygody, jak bohaterowie brytyjskiego Hogwartu czy nauczyć się takich umiejętności, jak rodzeństwo Pevensie. W takim razie z radością przyjmujemy Cię w szeregi Uczniów Szkoły Czarodziejów.

Struktura Szkoły

Szkoła Czarodziejów podzielona jest na trzy etapy, mianowicie:

samą Szkołę Czarodziejów, dla uczestników od 8/9 roku życia do 17 roku życia. Uczestnicy zdobywają dwa stopnie wtajemniczenia: Prefekt (Prefect Wizard) oraz Champion (Champion Wizard). O nadaniu stopnia wtajemniczenia decyduje Rada Profesorów, przy czym w jednym sezonie można awansować o jeden stopień, a stopień Champion można uzyskać najwcześniej w wieku 13 lat.

dla spragnionych większych wrażeń oraz lubiących uczyć się ciekawych niecodziennych umiejętności, związanych z organizacją, zarządzaniem i przywództwem, czy opieką i pomocą, od 12/13 roku życia uruchomiliśmy Ligę Czarodziejów Queverton w czterech specjalizacjach: organizacyjnej, artystycznej i metodycznej oraz specjalizacji „pomoc i opieka” z podstawami pierwszej pomocy. Do Ligi Czarodziejów może przystąpić osoba ze stopniem wtajemniczenia Prefect Wizard.

Ci, którzy ukończyli przynajmniej trzy specjalizacje Ligi Czarodziejów, mogą wstąpić do Elitarnej Ligi Czarodziejów, której program przygotowuje do pełnienia funkcji wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej. Finałem tego programu jest zaproszenie na kurs wychowawców wypoczynku, kończący się egzaminem i otrzymaniem uprawnień do pełnienia funkcji wychowawcy na dowolnej kolonii czy obozie, organizowanym przez polskie biura turystyczne.

Najlepsi absolwenci Elitarnej Ligi Czarodziejów otrzymają zaproszenie do pracy w Szkołach Queverton na funkcji Profesora.

Organizacja Szkoły

Nad sprawną organizacją Szkoły Czarodziejów czuwa Ambasador Quevertonu (w języku przepisów prawa – kierownik wypoczynku), który współpracuje z Profesorami Szkoły (wychowawcami).

Uczestnicy podzieleni są na cztery Domy, nad każdym czuwa jeden Profesor.

Domy w Szkole Czarodziejów Queverton to: Aretes, którego symbolem jest jednorożec, Gravitas, z orłem w herbie, Lupus, którego symbolem jest wilk oraz Virtus z lwem na żółtym tle.

Każdy Dom tworzą uczestnicy w różnym wieku i z różnorodnymi predyspozycjami.

Zajęcia odbywają się najczęściej w grupach wiekowych, co ułatwia nawiązywanie kontaktów rówieśniczych i zawiązywaniu przyjaźni oraz czasem w Domach, jeśli są to przygotowania do konkurencji czy turniejów punktowych.

Zajęcia odbywają się najczęściej w grupach wiekowych, co ułatwia nawiązywanie kontaktów rówieśniczych i zawiązywanie przyjaźni oraz czasem w Domach, jeśli są to przygotowania do konkurencji czy turniejów punktowych. Przez cały okres trwania wypoczynku uczestnicy grają w grę typu RPG (role-playing game) inspirowaną elementami serii przygód „Harry’ego Pottera” czy „Opowieści z Narnii” oraz zdobywają punkty w trwającym przez cały czas turnieju „O puchar Domów”.

Program - przedmioty, imprezy, turnieje...

Inauguracja semestru Szkoły Czarodziejów Queverton przy uroczystej kolacji, w czasie której uczestnicy otrzymują szaty. Po kolacji następuje przydział do Domów Szkoły Czarodziejów, tzw. „Tiara Przydziału” oraz przedstawienie Profesorów. Od tego momentu uczestnicy stają się uczniami Szkoły Czarodziejów – przyszłymi czarodziejami.

Zajęcia i imprezy* realizowane w Szkole Czarodziejów** skupione są wokół następujących Wydziałów:

Wydział Nauk Stosowanych:

przedmioty: zielarstwo i ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka), kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości za pomocą szyfrów), pierwsza pomoc (nauka podstawowych umiejętności z zakresu pierwszej pomocy), warsztaty kreatywności (kształtowanie umiejętności wolnego, nieograniczonego myślenia), eksperymenty i doświadczenia (wybrane elementy z dziedziny fizyki i chemii),

imprezy: Konkurs Kreatywności „Magia Umysłu”.

Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:

przedmioty: wróżbiarstwo, czyli sztuka przepowiadania przyszłości i odkrywania tajemnic przeszłości (symulacja wróżenia różnymi technikami), studnia zaklęć (nauka zaklęć stosowanych w książkach o przygodach Harry’ego Pottera – po zajęciach istnieje możliwość dołączenia do Klubu Pojedynków), historia magii i Magów (wybrane elementy z historii magii zaczerpnięte z różnych kręgów cywilizacyjnych), Potęga Run (nauka kreślenia Run i ich znaczenie), różdżkoznawstwo (wiedza dot. rodzajów różdżek, ich znaczenia oraz budowy), alchemia i eliksiry (m.in.: bezpieczne zabawy z suchym lodem czy ciekłym azotem), galeria talizmanów (wybrane elementy z wiedzy o talizmanach, amuletach – rodzaje, historia, znaczenie),

imprezy: Turniej Trójmagiczny (trzy zadania dla wybranych uczestników z każdego Domu), Quiz Wiedzy o Świecie Harry’ego Pottera, zabawa fabularyzowana: „Komnata Tajemnic została otwarta”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) – zwiedzanie połączone z legendami zamku.

Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:

przedmioty: quidditch SC (gra czarodziejów, której zasady oparte są o grę znaną z przygód Harry’ego Pottera – zgodnie ze światowymi standardami), rytm i ekspresja (nauka tańców różnych stylów tanecznych), szachy (nauka gry oraz podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z Catanu”), „Wyznawcy Sanguinów” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu), fabryka głosu (nauka podstaw emisji głosu, technik recytacji oraz wybranych piosenek).

imprezy: Turniej Quidditcha, DanceFeast (wielki turniej umiejętności tanecznych), „Wyznawcy Sanguinów” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela Quevertonu.

Wydział Dyplomacji i Rozwoju:***

przedmioty: Arkana dyplomacji (sztuka negocjacji, mediacji), Retoryka – dworskie sztuczki dyplomacji (dyskusja, obrona przed intrygami, zawieranie sojuszy), Gambit szarych eminencji (sztuka odkrywania i zrywania sieci spiskowych na przykładzie znanych postaci historycznych i ze świata fantasy), Teraz ja! (sztuka przewodzenia grupie – każdy zyska na Twojej obecności), Strategie sukcesu (umiejętność planowania i realizacji celów strategicznych), Kokosza z grosza, czyli kupieckie triki dozwolone(umiejętności handlowe, prognozowanie zysków i strat).

imprezy: „Wielka Gra o Tron” – rozgrywka gry planszowej „Gra o tron” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach, Finałowa rozgrywka gry planszowej „Osadnicy z Catanu” z rozszerzeniem „Miasta i rycerze” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach.

 

* – Drodzy Rodzice! Zajęcia i imprezy na naszych zimowiskach realizowane są z wielkim rozmachem i wykorzystaniem nowatorskich i aktywizujących metod. Podkreślić należy, iż nasi wychowawcy są zaznajamiani z podstawą programową poszczególnych poziomów edukacji, dzięki czemu przygotowują zajęcia tak, aby na każdych kształtowane były kluczowe kompetencje, np. czytanie ze zrozumieniem, myślenie matematyczne i naukowe, umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i analizowania informacji czy umiejętność pracy zespołowej. W czasie zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie (Internet, rzutnik multimedialny, syntezator mowy itp.), a każdy uczestnik ma do dyspozycji kredki, mazaki, nożyczki, kleje, kartki, bibułę i wszelkie inne niezbędne przedmioty. Poprzez starannie dobraną tematykę, ciekawą i rzeczywiście odpowiednią dla fascynatów świata fantasy, trudne i skomplikowane procesy nauczania i uczenia się, przebiegając w miłej atmosferze, w zdecydowanej większości kończą się sukcesem dydaktycznym.

** – w czasie wypoczynku realizowanych jest minimum 12 z 18 wymienionych przedmiotów i 6 z 9 imprez wieczornych w zależności od kadry na danym turnusie.

*** – zajęcia i imprezy realizowane wyłącznie w trakcie programu „Skarbnicy Quevertonu”

Pakiet Ucznia, czyli co otrzymujecie w Szkole

Uczestnik otrzymuje w pakiecie: szatę czarodzieja szytą na miarę, koszulkę z kolorowym nadrukiem, różdżkę drewnianą, herb domu Szkoły, świadectwo ukończenia Szkoły.

Zadanie dla Ciebie

Przed wyjazdem do Szkoły Czarodziejów:

  1. Odśwież swoją wiedzę na temat świata Harry’ego Pottera!
  2. Przygotuj własnoręcznie oprawiony zeszyt, w którym będziesz zapisywać ważne dla Ciebie informacje podawane na zajęciach!
  3. Poproś rodziców o przygotowanie dla Ciebie specjalnego galowego stroju i zapakuj go do walizki (biała koszula, ciemne długie spodnie lub ciemna spódnica (dziewczyny)).

Herb Szkoły Czarodziejów

Szkoła Czarodziejów Queverton

A teraz wybierz zamek, w którym chcesz rozpocząć swoją przygodę!

GNIEW

CZOCHA

MOSZNA

GIŻYCKO

BARANÓW SANDOMIERSKI

KRASICZYN

STREFA RODZICA

POMAGAMY DZIECIOM

NASZE ZAMKI

QUEVERTON W MEDIACH